woensdag 12 januari 2011

Twitter

Op de digitale datum 11.01.11 ben ik toegetreden tot Twitter. Twitter is een snel medium voor communicatie. In mijn ogen soms een Litter aan informatie. Uiteraard ben ik graag op de hoogte, maar ik heb geen behoefte aan een informatie overdosis. En dit is precies voor mij de uitdaging. Laat de perfectionist los. Geef het op om alles te volgen. Tijdens de Twitter try out van Kiezel is mij verteld dat ik Twitter moet zien als een café, een lawaaierige kroeg, waar veel ruis is. Je kunt niet alles horen. Je sluit aan bij de bar en legt je oor te luisteren. Sluit je je aan bij deze discussie, op dit moment, hier en nu? Sluit je je aan bij dat groepje in de hoek, ga je opzoek naar een andere bar of hou je het voor gezien? Dit zijn de keuzes in Twitterworld. En als je niet weet wat je moet kiezen, is er altijd nog de mogelijk tot #durftevragen. En hier raakt Twitter innovatie, of meer precies, knowledge brokering en kennisdeling. Denk aan InnoCentive of NineSigma. Hier liggen kansen op het vlak om innovatie van de zweverige wolk te halen door korte en bondige formulaties. Een frisse kijk of onverwachte out-of-the box berichten kunnen een nieuwe stroom aan ideegeneratie opgang brengen. Zijn de tweets, getekend door actuele aandachtspunten, echte kennisbronnen? Ervaart men Twitter als een vorm van effectieve kennisdeling of is het meer data en informatie? Weet je wat, ik durf te vragen.

Voor presentatie zie: twittertryout Kiezel
Tweetreply’s op durf te vragen zijn uiteraard te zien via mijn Twitter.
P.S. voor perfectionisten is er de mogelijkheid om lijsten te maken en zo de brei te filteren. En tweetdeck integreert weer de brei aan social media.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten